Den där solen.

29 Feb

Alltid när solen och värmen börjar komma tillbaka så inser jag hur mycket mörkret påverkar mig. Orken är tillbaka, peppen är tillbaka. Inte att den inte finns där mitt i mörkret ibland men mitt allmänna tillstånd är så mycket bättre när ljuset kommer.

Våren känns alltid som en början på nytt. Den är ofta också ett slut på nånting för mig som varit inom skolvärlden så länge.

I år kommer inte det att hända. Jag år inte påväg från en sak till nåt nytt. Iaf inte vad jag vet just nu.

Men det gör ingenting för ljuset är här och framtiden ser ljus ut.

Igår tog det sig uttryck i bakning och att rensa alla rör i handfatet. Idag blir det nog en tur till biblioteket eller en bokhandel. Det är väl fortfarande bokrea?

Men först, låt mig skryta över bakade frallor och hallongrottor. Är det förresten bara jag eller är hallongrottor ett ord för fittan? Jag tänker iaf fitta när jag hör det.

image

image

Kommentera

