Ledig dag.

23 Feb

Solen skiner. Jag här saker att göra men känner ingen särskild stress.
Jag här suttit ute på balkongen med en kopp te och bara njutit av vårkänslorna.

Nu ska jag gå till affären och köpa jäst och lök. Ska baka bröd och göra linssoppa idag.

Kanske sätta igång en maskin tvätt, plocka lite och diska. Ibland är det skönt att bara göra de där sakerna hemma. När jag gör det för att jag vill och inte för att jag måste.

När det där är klart ska jag sätta igång datorn och kolla mail. Och posta viktiga papper.

Märkligt. Allt handlar om attityd för att jag ska göra saker istället för att bli handlingsförlamad.

Solen kära vänner. Det är den som gör det.

image

Kommentera

