Löften.

7 Jan

Jag är inte så mycket för nyårlöften egentligen, men jag har en del grejer jag vill åstadkomma det här året:

*skriva klart min monolog
*äta mindre socker
*röra mig mer. Jag har gymfobi, men ska hitta andra sätt att träna, kanske simma.
*bli bättre på att hantera min ekonomi
*spara pengar till japan
*börja plugga japanska igen. Vill bli helt flytande i japanska och göra jlpt så jag får fler förutsättningar om jag vill flytta till japan igen. Jag förväntar mig inte att vara helt flytande i slutet av året, men ändå att jag kommit nånstans med det hela.
*gå med i fi
*blogga mer. Jag älskar att blogga, det är bara min lathet som förstör.
*hitta en balans mellan jobb och fritid. Jag vill kunna utnyttja tiden jag är ledig bättre istället för att bara slösa all min tid på ingenting.

Sådär. Där har vi en del att jobba på. Det finns mer, men det känns som att för mycket på en lista bara kommer ge mig ångest och göra mig handlingsförlamad.

Nu ska jag dricka lite mer te och vänta in Li som ska färga mitt hår rött. Äntligen! Drog i blondering igår så jag kan få till en såndär stark färg som jag vill ha. Så nu är jag gul i huvet. XD

image

Ett svar to “Löften.”

  1. Ingalill 2012/01/07 den 02:44 #

    Hoppas du får en bättre röd denna gång så du blir nöjd 😉 Kram!

Kommentera

