Funderingar.

29 Dec

Kanske är det mörkret. Kanske är det att jag suttit hemma sjuk i tre dar, men tankarna far. Jaha och nu då?

Jag flyttade ner hit i maj, började jobba i juni, jobbade hela sommaren och början av hösten som en tok, nu är jag timvikarie på ett stående schema och undrar lite, jaha? Vad ska jag göra nu då? Känns som att jag står stilla. Jag saknar att skapa, jag saknar teatern och åh undrar hur tiden liksom ska räcka till att både få in pengar och jobba med teatern. Att tjäna pengar på det är ju svårt och ja. Jag vet inte. Kan ofta sakna att bo i kollektivet med resten av TH och ha den konstanta konstnärliga inputen. Jag har svårt att skapa själv. Dels så skrämmer det mig, men det handlar också om att mina största talanger inte ligger I skrivandet. Men ja.

2012. Som vanligt har jag ingen aning om vad nästa år kommer innehålla. Jag vet att jag kommer börja det här i Linköping och att jag under året kommer att ha varit i Japan. Och i Turkiet. Men det är  också allt.

Jag tror jag ska göra en vill-lista. Fundera över vad jag vill göra med mitt nästa år och fundera över hur jag ska göra de sakerna.

Kommentera

