En helg i Smålands skogar

11 Dec

image

image

image

image

Helgen har spenderats hemma i Vena. I fredags var det julbord med pappa, kusiner och en fru plus att mamma jobbade då. Himla mysigt.

Sen har jag blivit väldigt vuxen och var död hela hela lördagen.
Sen har det varit julklappsshopping för hela slanten idag. Eller ja, jag köpte en till mamma. Som hon fick välja tv själv. Kul. En sån himla överraskning det kommer bli.

Sen är det väldigt fint att mina föräldrars favorithobby verkar vara att gå på auktioner och loppisar, så nu sitter jag påväg hem med en basker och tre hattar. Allt vintage och egensytt så det är bara jag som har de här. Plus att jag fått med mig två vaser och en kappa från 50-talet. Kappan köpte jag dock själv när jag var hemma senast.

Nu sitter jag på tåget hem och irriterar mig på att internet går sakta och känner mig allmänt osugen på att jobba sex dagars-vecka nu veckan framöver. Jaja. Det är inte mycket att göra åt saken.

Här följer lite suddiga bilder från helgen.

Lämna en kommentar