Julkalendern

2 Dec

Andra december.

Jag älskar Japan. Jag vet inte längre hur kärleken började. Alla mina japanska intressen har kommit ur att de är japanska och inte tvärtom.
Det finns så mycket med det landet som fascinerar mig. Blandningen av gamla traditioner och superutveckling.
När en vandrar runt i Tokyo går en från skyskrapa till skyskrapa och plötsligt finns där ett litet tempel.
Det är superkommersiellt och galet, men också så jävla fantastiskt.

Det är nånting med enorma städer som får mig så glad. Jag älskar att vandra bland neonskyltar och folkmassor och ljud. Att känna pulsen.

Jag bodde i Tokyo under sammanlagt ett års tid. Jag älskade att bo där. Jag pluggade japanska men ägnade mer tid åt annat.

Resan till Japan var nåt jag och Maria planerat i flera år. Vi bestämde att 2007 eller 2008 åker vi och så blev det. Många trodde nog inte att vi skulle komma iväg, men det gjorde vi minsann. I början på januari 2008 satte vi oss på flyget.

Jag kommer ihåg när vi satt där i vår taxi som skulle ta oss till vår lägenhet och liksom inte riktigt förstod att vi faktiskt till slut var där. I den där fantastiska staden.
Vi körde i en evighet innan vi kom fram till vår lägenhet som var liten, kall och hade nån annans disk i diskhon. Första veckan var galen med fyra konserter på tre dagar, skola, ett land där du inte kan säga mer än tack typ.

Men fint var det.

Vi stannade tills i juni och sen åkte jag tillbaka i oktober, då utan Maria, vilket kändes konstigt, men då var istället Emma där. Vi bodde i skokartongsrum på guesthouse med internet.
Min taxiresa den omgången tog massor av tid för de hade missat att beställa en egen taxi till mig så fick åka enorma omvägar, jag var galet kissnödig och hade knappt sovit på flyget.
Och samma kväll var jag och såg Flat Five Flowers, fortfarande en av de bästa konserterna jag någonsin varit på.

Andra gången jag åkte kom också finanskrisen. Yenen blev svindyr och jag oroade mig över pengar typ konstant. Det var mycket som var jävligt jobbigt helt enkelt och på många sätt var det skönt att åka hem igen. Men det var fint också och jag saknar att leva i den där stan.

Nästa gång jag åker till Japan vill jag dock se mer än så. Bott i Japan i ett helt år, men bara varit i Tokyo och Osaka, inte okej. XD

Bilder är jag helt enkelt lite för slö för att leta upp och ladda upp osv, så istället kan jag ju visa er lite videoklipp från min tid i Japan.

Jag och Maria hade nån idé om att skicka videohälsningar hem ibland, detta blev aldrig av, men vi filmade lite. Ofta när vi var väldigt trötta och inte direkt säger mycket sammanhängande. Men iaf.
Sen skickade jag faktiskt en liten hälsning på julafton hem till mamma och pappa när jag var där andra gången. hehe. Ta en titt vettja!

Jag och Maria älskar att vara katiga ibland, bara så ni vet. Och vi uppskattar japanska skönheter. XD


Det här klippet är lite roligt för sen filmade vi även dagen efter och är då ganska galet slitna. XD


Här är då det, gud jag låter så ung när jag pratar! XDD

Jag orkar inte riktigt lägga upp alla klippen, det är väl bara att gå in på min kanal om en är så pass nyfiken. Fast jag måste dock visa upp mitt lilla skokartongsrum jag bodde i på guesthouset! Och så var det i juletider då också, så det passar in. 😀

 

2 svar to “Julkalendern”

  1. Maria 2011/12/04 den 12:11 #

    ahaha!! herremintid! XD men fina fina Japan ❤

    • furypi 2011/12/04 den 03:54 #

      Haha. Jaa! Vi är för roliga! XD

Kommentera

