Day 02 – A show that you wish more people were watching

2 Dec

Jag tror att jag egentligen tittar på lite för lite TV för att göra den här listan, men den är ju så rolig, så skit samma.

Grejen är den då att jag inte ser så mycket som faktiskt sänds just nu, förutom sånt som jag liksom sparar till senare på listan, så därför tänker jag prata lite gamla serier här.

Photobucket

Om det finns någon svensk serie som varje människa borde se minst en gång i livet är det S.P.U.N.G. Första säsongen utspelar sig i trean på gymnasiet och följer ett kompisgäng på fem personer. Grejen med den här serien är att den, i likhet med MSCL som jag skrev om i förra tv-inlägget, tar dessa ungdomars liv på allvar.
Serien är full av fantastisk musik, helt fantastiskt manus och klockrena skådisar. Jag blir lycklig av att se den!

Andra säsongen utspelar sig nåt år efter den förra och personerna har gått vidare till universitet och jobb osv och även denna säsong är briljant.

Men första är verkligen den som får mig att smälta. En skrattar högt eller gråter ögonen ur sig när en tittar på den och ja, jag vet inte, ren magi helt enkelt.

Så ni som inte sett den här serien, ta en titt på piratebay (finns inte på dvd pga nämnda fantastiska musik) och se för tusan! Det går inte att tycka illa om denna serie!

Det finns nästan inga klipp uppe på youtube, så jag tog vad som fanns. XD

2 svar to “Day 02 – A show that you wish more people were watching”

  1. Ingalill 2011/12/04 den 08:45 #

    åhå den hade jag glömt! Måste se den igen! :))

    • furypi 2011/12/08 den 09:06 #

      jaa! den är ju verkligen så fantastisk!

Kommentera

