Julkalender.

1 Dec

Jag är så himla sugen på att göra en julkalender i år. Jag kunde bara inte inte komma på vad.

Men så tänkte jag att julen för mig är mys och fina saker och sånt jag tycker om, så min julkalender får helt enkelt handla om sånt jag tycker om.

Så varför inte börja med att prata om julkalendrar!

Kalendern på tv har alltid varit magisk för mig. De riktigt bra julkalendrarna är de där som är alldeles magiska och får fantasin att flöda.

Min absoluta favorit bland alla är jul i kapernaum. Den sändes 95 tror jag, jag var alltså typ 9 år och galet kär i riddaren och tyckte Amanda var typ coolaste människan nånsin och allt hände i den här fantastiska lilla magiska staden med en massa kufar och onda typer och en fångad stjärna under jorden. Den kalendern hade också en del med dockor, Riobio var väl lite smått tragisk med killen som aldrig fick kolla klart på en film. Men det märkliga är att de delarna inte finns med i dvd:n.

Hur som helst. Om ni inte redan sett den, gör det!

Och! Klockan 6 i morse väckte jag Martin så att vi kunde se första avsnittet av årets julkalender när den kom upp på internet. Jag sitter nämligen på bussen till jobbet när den sänds på tv och julkalendern ska ses på morgonen.

Jag skulle vilja prata om fler saker som när vi på knostret gick upp tidigt för att se julkalendern på morgonen innan skolan. Blev mysigt morgonhäng några dagar innan de flesta föredrog sömn, det var ju också en rätt kass kalender det året. Men fint var det ändå.

Hastigt och slarvigt inlägg för jag vill ha upp den innan den första är över. Kommer uppdateras med länkar och sånt när jag imorgon nån gång sliter mig från min nya bästa vän fröken smartphone och startar min dator igen, men nu blir det mest bara hastigt.

Så imorgon, nåt annat jag gillar, nån som har ett förslag på nåt jag kan prata om?

3 svar to “Julkalender.”

  1. Elisabeth 2011/12/02 den 12:08 #

    Haha! Blev du inspirerad av att jag pratade om att göra egen julkalender? 😛

  2. Elisabeth 2011/12/02 den 12:09 #

    Som jag by the way gjort. ^^ Hoppas du håller koll på den? 🙂

    • furypi 2011/12/02 den 06:02 #

      haha, jaa! du och en hel drös andra bloggar jag följer. jag tänkte liksom att jag kan ju inte vara sämre! XD

Kommentera

