Dag 1 av TV!

29 Nov

Day 01- A show that should have never been canceled

Mitt så kallade liv

Photobucket

Det här är en av de första TV-serierna jag blev riktigt fast i. Jag såg den första gången när jag var kanske 10-12 år och såg hela serien nån gång på högstadiet. Grejen med den här serien är att den tar ungdomars liv och problem på allvar. Allt det där som är så livsviktigt då. Alla känslor, all utveckling, allting som händer i ens liv i den åldern.
Det som också fascinerade mig i serien var att se föräldrarna och alla konflikter de hade utanför barnen. När jag såg den här serien började jag fundera över vad mina föräldrar pratade om bara de två, när ingen annan lyssnade. Det hade liksom aldrig slagit mig förut att de hade massa känslor och tankar och svårigheter som jag inte visste nånting om. Inte så smart, jag vet, men jag var en väldigt egocentrerad människa både som barn och tonåring. XD
Det var 19 avsnitt av genialt skrivande, skådespelande och regiserande.
Serien har ett väldigt abrupt slut, allting hänger i luften och en vet inte vad som kommer att hända. Jag skulle ha älskat att se en säsong till, eller fler av den här fantastiska serien. Nu när jag läser lite så var tydligen Claire Danes inte särskilt sugen på en andra säsong och vem vet hur det hade blivit utan henne eller med henne utan att vilja göra det egentligen. Men mitt hjärta vill bara ha mer och mer och mer av den här serien!
Kärlek!

Här följer ett helt briljant klipp från serien. Det är Angelas och Jordans första kyss och är en av de absolut bästa film/tv-kyssarna nånsin. Jag blir förälskad i Jordan/Jared Leto på nytt varje gång jag ser det här klippet.

Så ja, har ni inte sett den här serien så gör för tusan det!

Kommentera

