Lediga dagar! Lite text och överdrivet med bilder.

3 Nov

Jag har nu haft två av fem lediga dagar från mitt dayjob och det har varit fantastiskt! Jag trivs på mitt jobb, det är inte det, men det är inte där min passion ligger och det är så skönt att jag på mitt schema har den här veckan med fem dagar ledigt då jag har ordentligt med tid att arbeta med TH och bara ta mig tiden för sånt jag tycker om. Eller sånt som behöver göras.

På tal om sånt som behöver göras. Jag tvättade igår och plötsligt hade vår tvättmaskin hoppat iväg över halva badrumsgolvet.
Photobucket

Värsta gapet blev det!
Photobucket

Men en annan roligare sak var att jag äntligen fick hem min fina menskopp! Det är en ladycup och den är rosa! 😀 Jag tänkte på vårt kollektiv när Sara och Elisabeth skulle koka sina menskoppar och då ville ha en menskoppsceremoni med trummor och märklig musik. Sara bad till skaparen av menskoppen och vi hade menskoppar på huvet och tog bilder. För att hedra den dagen tog jag själv en bild med min fina rosa!
Photobucket

Det fina är också att den kom med en alldeles jättefin liten påse också! Se hur nöjd jag är! XD
Photobucket
Det enda tråkiga är att min fina kopp kom precis när min mens var slut, så jag får inte använda den förrän nästa månad!

Sen ville jag att dagen skulle bli ännu bättre och tänkte steka mig lite gyoza. För goyza är så fantastiskt gott och det var evigheter sen jag åt det. Senast i Berlin i april tror jag! O__O Gyoza ska antingen stekas i massor av olja eller kokas i vatten. Jag ville steka men upptäckte att vi än en gång glömt att köpa olja och fick steka i smör istället.
Photobucket
Det ser onekligen gott ut, om än lite bränt, men det smakade skit. Smörstekt gyoza är alltså ingen höjdare och jag fick slänga de stackarna och snylta på Martins mat istället.

Anyhow.
Imorse vaknade vi och åt finfrukost i våra morgonrockar. XD
Photobucket

Sen var det dags att gå på stan för att leta julklappar. Jag köpte inte en enda julklapp, vet dock vad jag ska ge till far min nu. Men iaf.
Det köptes inte heller en borr som vi skulle ha för att få upp våra hyllor i köket.
Däremot handlade jag en massa annat roligt!
Som en ny eyeliner, mascara och svart nagellack. Nagellacket hette Manhunter, jag misstänker att det är för att de inte kunde kalla den Black eftersom det krävs en hel del lager innan det faktiskt blir svart. Roligt med lite smink. Jag sminkar mig nästan aldrig, men när jag gör det använder jag alltid eyeliner. Min förra torkade ihop och dog alldeles för säkert ett halvår sen och nu har jag äntligen en ny. Sen blev det också ett par ringar och armband. Färg färg färg!
Photobucket

Sen blev det också två magneter till överpris som var så himla söta så jag kunde inte låta bli. Dock har jag dålig kamera och bilderna blir alltid lite sådär.
Photobucket
Men den ”Jag har glömt vad alla heter så nu kallar jag alla för Nämenhej” är så väldigt passande på mig! 😀

Det blev också äntligen en matta! Den är i nån plast och känns lite som en strandmadrass men den är fin och var lagom stor vilket inte har varit det lättaste att hitta!
Photobucket
Jag fick lägga lite tyngder på ena sidan eftersom den bara ville rulla upp sig hela tiden, men den ska nog lära sig att ligga själv snart. XD

Och så blev det ännu en kudde! Mitt mål är soffan full av kuddar i olika former och färger och jag är en bit påväg iaf.
Photobucket

Men det bästa var nog ändå att när jag kom hem så låg det ett paket och väntade på mig! Det var från vilse i lingonskogen och hennes finfina finfina tampongörhängen. När jag hade beställt min menskopp ville jag fira och läste i samma veva hennes arga inlägg om när hon glömt sin menskopp och var tvungen att använda tamponger igen och ja, jag var ju tvungen att köpa mig ett par disco inferno-tamponger för öronen! För de gör sig mycket bättre där än i fittan!
OCH jag fick en liten extragrej!
Photobucket
En nyckelring! Och fantastiskt fina bilder och lite pärlor! Woho!

Såhär ser de ut på!
Photobucket

Och nyckelringen fick genast göra sällskap med edward scissorhands!
Photobucket

Så ja, en fin dag när jag fått gå klädd i färgfina kläder och fått hem fin post. YEY!
Photobucket

Eftermiddagen avslutades på Babettes där det var smockfullt eftersom de har afternoon tea på torsdagar med värsta buffén, och jag släpade med mig min dator helt i onödan för det enda lediga bordet var för lågt och fåtöljen för djup för att jobba med datorn. Därför blev det istället lite monologskrivande. Det går så väldigt fram och tillbaka med det där skrivandet och jag kan inte sluta kritisera allt jag skriver. Sen har jag fått lite andra funderingar angående monologen som jag tar i ett annat inlägg för detta är redan så långt. XD

Jag skulle också behöva ändra mitt tema här för det här klipper av alla bilder, men jag vill göra en header först och mina indesign och photoshop-skills är minst sagt undermåliga, så ja. Vi får väl se.

Imorgon ska här i alla fall jobbas. Sitter i en städad och fin lägenhet som kan ge mig ro att jobba när Babettes är stängt. XD

Och! På lördag ska jag klippa mig! Antingen ska det bara toppas eller så blir det nån asymmetrisk frisyr som ändå behåller det långa, som kanske såhär såhär
eller såhär
såhär.
Om det ska vara nåt som det översta så ska det dock vara mer långt och längden gå i en sned linje från kort till långt.. Jaa. Vi får se helt enkelt.

Nehej. Nu ska här tittas på Kanjani eller kanske lite Doctor Who och drickas te!

2 svar to “Lediga dagar! Lite text och överdrivet med bilder.”

  1. Vilse i Lingonskogen 2013/01/18 den 04:32 #

    Sen reaktion från min sida men KUL att du gillade örhängena! 🙂 / Vilse

    • furypi 2013/01/20 den 12:50 #

      Haha. Bättre sent än aldrig! Jag älskar dom! 😀

Kommentera

