Kärlek och nostalgi!

2 Nov

Photobucket
Bild från Tokyo 2009

I helgen var det vi två hela dagarna. Vi bänkade oss framför TV:n och drog igenom alla Kanjanis konsert-dvd:er och längtade till konserter och Japan. Det var så fint att ha henne här och att sitta och fåna oss med penlights och göra danserna till låtarna och dricka vin och fnissa och gråta när de var lite extra fina våra eitosar.
Vi kommer nog alltid att känna varandra på ett sätt som många inte gör. Vi spenderade ett halvår tillsammans i en liten, liten etta på andra sidan jorden, vi träffades varje dag under den här tiden. Vi kan varandras vanor och ovanor, varenda en. Jag vet inte riktigt vad mina är, men jag kan hennes. XD
Hur som helst. Nästa år sticker vi till Japan och firar Eitos åttaårs-jubileum, så det så! 😀

I måndags sen kände jag för att göra nånting mysigt och Martin föreslog tapas. Så vi vandrade till stan när jag kom hem från jobbet och åt massor av god mat och bara satt och pratade. Så insåg jag också att vi då varit tillsammans i exakt 2,5 år. Jag fattar inte, tiden går så jävla fort.
Den där pojken som jag träffade en valborgsafton och som jag nästa gång var lite rädd att fråga hur gammal han var för jag var rädd att han skulle vara typ 17. XD Han är omtänksam som få och allmänt fin och jag är så glad att vi träffades. Och så är jag glad för att vi har lyckats kombinera våra smaker så bra i vårt gemensamma hem, trodde aldrig vi skulle komma överens om nånting.

Photobucket
Bild från juni 2009

Och igår fick jag också mail från Ingalill med lite gamla bilder. Blev alldeles nostalgisk och varm i hjärtat. Den roligaste bilden var nog den här:
Photobucket
Bild tagen kanske 2001?

Jag har känt Ingalill i.. 21 år nu! Det är helt galet! Vi har gjort så mycket ihop. Vi har varit i alla möjliga kompisgäng, men de som alltid hängt kvar är vi två. Jag kan bli alldeles nostalgisk över gymnasietiden när vi var på fester hela tiden och satt i timmar på fik och drack kopp efter kopp av te/kaffe. Vi har vuxit upp och hamnat på så olika ställen men ändå har vi alltid varit en del i varandras liv.
Och nu har Ingalill en liten bebis som växer där i magen och jag är så jävla glad att jag bor så nära nu och kan träffa den lille mycket när den kommer. Det är helt galet, en av mina bästa vänner ska ha barn!!! Ungen kommer bli så jävla bortskämd! Jag har redan hittat massa fina saker jag ska införskaffa den. Ingalill är den första i vänskapskretsen/familjen/överallt som skaffar barn, detta är stort för mig. haha. Jag är inte barnkär, alla som känner mig vet det, men den där lilla saken kommer jag tycka massor om, jag bara vet det!

Okej, det är sent. Jag blir så sappy och nostalgisk när jag är trött, så lika bra att jag slutar här.

4 svar to “Kärlek och nostalgi!”

  1. Josefine R 2011/11/02 den 08:40 #

    Åh så fint! Nu blev jag också helt nostalgisk! ❤

    • furypi 2011/11/05 den 12:59 #

      <3<3<3

      Nostalgi är fint det. 😀

  2. Maria 2011/11/12 den 02:38 #

    <3<3<3 himla himla fin helg <3<3<3

    fast ovanor, vi?? inte då! we are cute, perfect and humble! eller hur var det nu? 😉

    och JAPAN 2012, it's decided! Ikimashou~ ❤

    • furypi 2011/11/12 den 06:40 #

      det var det verkligen! 😀

      neeej, nej! aldrig! XD hur kunde jag skriva så? XD

      IT IS! 😀 ikimasu~

Kommentera

