Mens!

25 Okt

Sitter här och surfar runt efter menskoppar. Jag har pratat om hur fantastisk menskoppen är länge nu utan att faktiskt skaffa en egen. Helst vill jag ha en ladycup för den finns i rosa. Och ja, en kan ju undra vad det spelar för roll vad nånting du ska ha i din fitta och fylla med blod har för färg. Men jag blir alltid lite gladare av fina saker. Och tänkt, när en ska ta ut menskoppen för att tömma den (EFTER 12 TIMMAR!!!) och då inte bara kan vara glad för att den är en fantastisk grej utan också för att den är rosa. Mensen kommer vara mina gladaste dagar! 😀

Apropå glada dagar. Idag var planen att jag skulle blogga i TH-bloggen, skicka iväg viktiga mail, skicka iväg brev, skriva ut papper och kanske hinna med en fika på det nya fiket i stan som verkar fantastiskt. Babbettes Kafferi heter det och jag ska minsann dit imorrn. Kanske.

I alla fall. Så blev det inte. För jag skulle också gå på auktion. Jag sitter i godan ro och har bloggat på TH-bloggen och sen går jag in på detta auktionshus hemsida, klockan är strax efter 10, jag sitter i morgonrock. Inser att NO den har redan börjat! Slänger på mig kläder, för över pengar från Martins bank (jag får inte pengar förrän den 26:e >_<), kollar på östgötatrafiken hur jag ska ta mig dit och springer till bussen. Ingen frukost äten (trots att jag varit vaken i typ tre timmar), inte borstat tänderna, ingenting. Drar dessutom på mig kläder som jag senare inser är skitig. XD
Hur som helst. Åka åka buss. Kliva av vid Abisko som ska vara det närmsta för att hitta till jävla industrigatan och inte ha en aning var jag ska ta vägen. Som tur var kom en hjälpsam gubbe med rullator och förklarade vägen. Var fortfarande förvirrad, men hittade till slut. Var där vid 11 nån gång. Med andan i halsen.
Sen inser jag att det jag ska bjuda på är typ första på nr 1120. De var på nr 200. Hade inte fått med mig bok, skrivblock eller nånting. Jag spenderade alltså halva dagen med att sitta på en auktion och lyssna när folk köpte saker. Dryga 14 000kr var det nån som betalade för ett jävla guldhalsband! Galna människor!
Hur som helst! Jag fick mig äntligen en stringhylla med tre hyllplan, ganska sliten och ganska dyr för att vara så sliten men va fan. PLUS att jag köpte en.. skohållare. Alltså ingen skohylla utan en grej som en liksom sätter upp sina skor på. Och på den var det också fem vintageskor på köpet. Bland dom ett par helt ljuvliga guldiga klackskor! Kärlek! ♥

Så, summan av kardemumman: Fått alldeles för lite gjort, men jag har iaf lärt mig att inte åka för tidigt till så här stora auktioner, jag har skaffat fina saker och jag måste klämma in jobb efter jobbet imorrn (slutar 16 imorrn för ovanlighetens skull, så inte så pepp XD).

Men, tillbaka till mensen! Jag hittade fantastisk mensvideo på youtube! 😀

Kommentera

