Fina tider!

20 Okt

Jag har en glimrande helg framför mig. Imorgon sätter jag mig på tåget (och tåget igen och bussen) mot Norberg. Kvällen bjuder på teater i form av Bergslagens Folkhögskolas teaterklass absurda föreställning. Jag är pepp! Det är väldigt länge sen jag såg någon teater alls och absurd teater är så fantastiskt att se! Och den äger rum i Risbergs Verkstad som är kanske världens mest magiska plats för teater. Jag älskar Risberg. Jag kan fortfarande sakna Risberg.

Sen på lördag blir det möte med TH. Ska bli fantastiskt att ses allihop igen och att sätta oss ner och planera. Att bo på olika orter och sköta vårt företag mycket via internet är svårt och nånting vi håller på att jobba på att lära oss att göra och det krävs en hel del diskussion angående hur det ska gå till.
Sen hinner vi säkerligen med en hel del mys också hoppas jag. 😀

Nästa helg har jag ett besök av Maria att se fram emot. Vi planerar att bänka oss framför TV:n för att titta på alla Kanjanis konsertdvd:er i kronologisk ordning. Det kommer bli magiskt. Var hur länge sen som helst sen vi sågs, vi har alltid svårt att få ihop våra helger tyvärr.

Jag har tagit en del beslut den här veckan. Suttit och vägt för- och nackdelar mot varandra och kommit fram till saker. Det känns bra.

Och så har det hunnits med en del bak den senaste tiden. Mitt första försök på macaroner! De blev supergoda, men inte så vackra som de ska vara. XD
Photobucket
Det blev ändå en fin macaronfika här hemma! 😀

Och igår bakade jag en äppelkaka! Ett recept från den fantastiska Allt om mat-receptboken! Det är massor av honung och kanel i den och med strössel av rostade havregryn och pumpakärnor. Alldeles ljuvlig var den!
Photobucket

Nu till annat nörderi. Jag har bara en säsong kvar av Doctor Who nu. Har sett första säsong med Eleven. Jag gillar honom, men Nine var fantastisk och Ten blev mer och mer underbar för varje säsong, så jag ger Eleven nästa säsong också så han hinner komma in i det hela lite mer.
Dock undrar jag när doktorn ska bli en kvinna. Kan tycka att det är dags nu. Över 20 säsonger av Doctor Who, 11 versioner av doktorn och inte en enda kvinna.
Rent allmänt om en ska prata om hur män och kvinnor porträtteras så finns det allt en hel del att önska. Samtidigt som det varje säsong är fullt av väldigt starka och mångdimensionella kvinnor. Men det är de små sakerna. Som en miniepisod där Rory strular till Tardisen för att han blir distraherad pga glasgolv och Amys korta kjol. Ja, skitkul. Män är kåta fån som inte kan göra det de ska med en fager kvinna i blickfång.
Eller kvinnan (glömt namnet) som skapades ur doktorns gener på nåt vis och kommer ur den här maskinen (maskinen skapar soldater från folks DNA och de kommer ut som vuxna människor) och bland dessa saker som en soldat som skapas endast för att kriga verkligen behöver är en snygg sminkning. Om du är kvinna.
Photobucket
Precis sådär tror jag att soldater i krig ser ut. mhm.

Oh well. Nu vill jag bara ge lite kärlek till den fantastiska karaktären som är Rose Tyler. Doktorns första companion i de nya säsongerna och helt jävla fantastisk.

Nu ska här packas för helgen och sovas!

Kommentera

