Planering och framtidshopp. XD

16 Okt

Söndag. På min vad jag trodde var helt lediga helg. Det var den inte. Missförstånd hit och dit och jag fick kliva upp astidigt imorse, dock jobbade jag bara till 12.30, så det var rätt lugnt.

Men igår började jag storgråta och grät i säkert en timme för att jag skulle behöva jobba. Instabil och stressad? Kanske lite. XD

Imorgon ska jag dock se till att ordna med sånt som gör att jag känner mig såhär stressad. Först och främst ska det städas här. Börjar bli riktigt stökigt här och det blir så jobbigt att se allt det där omkring en hela tiden. Sen ska jag sätta mig ner och planera mitt liv live. Komma fram till hur jag ska lägga upp min tid så jag avlägger tid till monologskrivande utan att det ska gå ut över alla lediga dagar som antingen gör att jag aldrig är ledig eller alltid är stressad för att jag inte orkar göra det jag ska.

Har nog också insett att det här projektet kommer att ta längre tid än vad jag vill att det ska. Det tar tid att få saker och ting att gå ihop när en inte längre kan lägga hela sin tid på teatern och jag måste hitta min väg. Jag jobbar mycket den här veckan, men mycket korta dagar och eftermiddagarna ska användas till sin fulla potential, så jag när jag har den enda lediga dagen kan vara helt ledig utan dåligt samvete.

Att göra:
– städa, kan inte arbeta lugnt när det ser ut som ett bombnedslag här.
– monologarbete, lägga upp en långsiktig planering som är realistisk.
– teater h, sammanställa en lista på saker som ska diskuteras vid nästa möte.
– hemsida, kolla vad som behöver åtgärdas och lägga upp en realistisk planering på när detta ska göras.

Sådär. Livet blir så mycket enklare när en bryter ner saker som behöver göras i små delar istället för att ha dom som ett stort svart moln hängandes över sig.

Kommentera

